پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 120086
افزايش بي‌سابقه توليد نفت عراق
تاریخ انتشار : 1393/10/15 10:47:55
نمایش : 1071
تريد عربيا گزارش داد: صادرات نفت عراق در ماه دسامبر ۲۰۱۴ ميلادي از سال ۱۹۸۰ به بعد بي‌سابقه گزارش شده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، صادرات نفت عراق در ماه دسامبر سال ۲۰۱۴ ميلادي به بالاترين ميزان خود در دهه هاي اخير رسيد، البته اين در حالي است که درآمدهاي نفتي اين کشور که در شرايط کنوني براي عراق از اهميت به سزايي برخوردار است، به دليل قيمت پايين نفت آسيب ديد.

ميزان صادرات عراق در ماه دسامبر ۹۱.۱۴۱ ميليون بشکه بود که به طور ميانگين ۲.۹۴ ميليون بشکه در روز توليد داشت و به گفته سخنگوي وزارت نفت اين کشور، اين رقم از سال ۱۹۸۰ ميلادي به بعد بي‌سابقه بوده است.

در همين حال، عراق در ماه قبل از آن يعني نوامبر، بيش از ۱۱ ميليون بشکه توليد داشت، اين در حالي است که درآمد حاصله تنها ۵.۲۴۷ ميليارد دلار بود و کمي بيشتر از ماه نوامبر و بسيار کمتر از درآمدهاي ابتدايي سال ۲۰۱۴ ميلادي و علت آن هم سقوط قيمت نفت است.

اين مقام مسئول گفت، ميانگين هر بشکه در ماه دسامبر ۵۷ دلار بود که در مقايسه با ابتداي سال ۲۰۱۴ ميلادي که ميانگين قيمت نفت در هر بشکه ۱۰۰ دلار بود، با اختلاف فاحشي روبرو است.

در پايان وي به اين نکته اشاره کرد که برآورد ما براي قيمت نفت در ماه دسامبر بر پايه ۶۰ دلار بود که به پايين تر از آن رسيد و براي بودجه ۲۰۱۵ ميلادي ما کسري بيش از ۱۹ ميليارد دلاري را رقم مي زند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html